Aniva'nın evinden otomobille 1 saatlik uzaklıkta bir köyde 50 yaşlarında, köylerinde geleneklerin taşıyıcısı olan üç kadın olan Fagisi, Chrissie ve Phelia ile tanıştım. Ergenlik çağına giren kizları her yıl kampa alarak onlara eşler olarak görevlerini öğretiyor ve bir erkeği cinsel olarak nasıl memnun edebileceklerini anlatıyorlar. Bu eğitim süreci kız çocuklarının sırtlanla cinsel ilişkiye girerek "temizlenmesi" ile noktalanıyor. Bunu kızların aileleri ayarlıyorlar.
18 16
Üç kadın "Bunun yapılması lazım" diyorlar, "yoksa aileler ve bütün köy halkını hastalık sarar." Ed Butler: Onlara bu yolla tam aksine cinsel ilişki ile geçen hastalıkların yayılabileceğini anlatıyorum. Çünkü geleneksel olarak sırtlanlar prezervatif de kullanmıyorlar. Ama kadınlar kabul etmiyorlar. Sırtlanların ahlaklı kişiler arasından titizlikle seçildiğini o yüzden AIDS/HIV virüsü taşımalarının imkansız olduğunu söylüyorlar. Butler: "Sırtlan" Aniva'ya hiç test yaptırıp yaptırmadığını sorduğumda "Evet HIV pozitifim" diyerek beni şok etti. Aynı zamanda kendisini kızlarını "temizlemek" için tutan anne babalara bunu söylemediğini de itiraf etti.
18 17
Malavi'nin az sayıda önde gelen kadın liderinden biri olan merkezi Dedza bölgesinde "sırtlan" ile cinsel ilişki geleneği sadece dul ve "kısır" kadınlara uygulanıyormuş fakat Büyük Şef Theresa Kachindamoto bu gelenekle mücadeleyi yaşam amacı olarak gördüğünü söylüyor. Ülkenin diğer bölgelerindeki şefleri de bu mücadeleye kazanmaya çalışıyor. Fakat Nsanje'de bu değişimin herhangi bir izi henüz yok. Dünyanın en yoksul ülkelerinden biri olan ve kırsal kesimlerinde ciddi kıtlık ve açlık sorunları olan Malavi'de ne yazık ki bu öncelikli bir politik konu olarak görülmüyor.
18 18