Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek'in, ''Napoli'nin Sırrı'' filmindeki yatak sahnesi sinama severleri ikiye böldü. Ferzan Özpetek filmindeki yatak sahnesinin ''pornografik mi, yoksa erotik mi?'' olduğu tartışma konusu yarattı. Kimileri filmi ''pornografik'' olarak değerlendirirken kimileri de erotizmin doruğa çıktığı sahne olarak değerlendirdi. Ferzan Özpetek filmindeki kadın başrol oyuncusunun, ''hikayenin gelişimi açısından karşısındaki erkeği gerçekten arzulaması önemliydi'' şeklinde açıklamalarda bulundu.
TÜRKİYEDEKİ İZLEYİCİLERİ İKİYE BÖLDÜ
"Napoli'nin Sırrı" filmi, baş karakterler ''Adriana'' (Giovanna Mezzogiorno) ile ''Andrea'nın (Alessandro Borghi) sevişme sahnesiyle olay yarattı. İtalyan eleştirmenlerce "Paris'te Son Tango'dan bu yana en cesur sahne olarak nitelendirilen sevişme sahnesi, Türkiye'deki sinema izleyicisini de ikiye böldü. Kimileri 'pornografik' olarak değerlendirirken, kimileri de ''erotizmin doruğa çıktığı sahne'' yorumunda bulundu.
HİKAYENİN GELİŞİMİ AÇISINDAN KARŞISINDAKİ ERKEĞİ GERÇEKTEN ARZULAMALIYDI
Yönetmen Ferzan Özpetek, filmdeki bu sahneleri çekerken çok zorlandığını belirterek, "Başrol oyuncusu Giovanna Mezzogiorno'nun canlandırdığı 'Adriana'nın, hikayenin gelişimi açısından karşısındaki erkeği gerçekten arzulaması ve bu tutkunun izleyiciye geçmesi çok önemliydi" dedi.
"HAYATIMIZ BOYUNCA BİR DAHA BÖYLE SAHNE ÇEKEMEYİZ"
Her iki oyuncu için dublör kullanmak üzere önlemini aldığını ancak buna gerek kalmadığını dile getiren Özpetek, "Saatler süren çekim sonrası tüm ekibe ''Hayatımız boyunca bir daha böyle sahne çekemeyiz'' dediğim bir işe imza attık" ifadelerini kullandı.
FERZAN ÖZPETEK KİMDİR?
1959 yılında İstanbul'da doğdu. 1976 yılında, Roma'daki La Sapienza Üniversitesi'nde Sinema Tarihi öğrenimi yapmak üzere İtalya'ya gitti. Accademia Navona'da ve Accademia d'Arte Drammatica'da Silvio D'Amico yönetimindeki sanat tarihi ve kostüm derslerine devam etti.1982 yılında Julian Beck birlikte ile Yaşayan Garaj'da çalıştıktan sonra " Scusate il ritardo "da Massimo Troisi'nin ve " Son Contento " da Maurizio Ponzi'nin asistanlığını üstlendi.Yapımcılığını Marco Risi ve Maurizio Tedesco'nun birlikte üstlendiği ilk filmi " Hamam ", 1997 Cannes Film Festivali'nde, " Yönetmenlerin Onbeş Günü " tarafından keşfedildi ve hem İtalya, hem de diğer ülkelerde eleştirmenlerin olduğu kadar seyircilerin de beğenisini kazandı. Uluslararası alanda başarı sağlayan film, İtalya'nın yanı sıra, İngiltere, Fransa, İskandinavya, Almanya, Hollanda, Japonya ve hatta " nüfuz edilmesi çok güç " olarak tarif edilen ABD'de gösterim imkânı buldu.
Yönetmenin ikinci filmi " Harem Suare "nin çekimlerine 1998 yılında başlandı. Türk-İtalyan-Fransız ortak yapımı olarak gerçekleştirilen film, 1999 yılında Cannes Film Festivali'nin " Selection Officielle " kategorisine seçildi ve gösterildiği tüm Avrupa ülkelerinde önemli gişe başarıları elde etti.Özpetek'in " Cahil Periler " i , İtalya'da gösterimde bulunduğu haftalar boyunca en fazla izlenen İtalyan filmi oldu. İtalyan Sineması'nın tanınmış yönetmenlerinden Nanni Moretti'nin " La Stanza del Figlio " ve Giuseppe Tornatore'nin " Malena "sını geride bırakan Özpetek'e övgüler yağdı.Ferzan Özpetek, 1997 yılında 34. Antalya Film Festivali'nde Hamam filmi ile "En İyi Yönetmen", 2003 yılında Karlovi Vary Festivali'nde La Finestra di Fronte ile "En İyi Film" ve "En İyi Yönetmen", 2004 yılında 25. Seattle Film Festivali'nde ile "En İyi Film" aynı yıl La Finestra di Fronte ile 31.Flanders Uluslararası Film Festivali'nde "Canvas Halk Ödülü" almıştır. Sanatçı halen İtalya'da yaşamaktadır. Hamam, Harem Suare, Le Fate Ignoranti , La Finestra di Fronte, Cuore Sacro, Saturno Contro, Mükemmel Bir Gün, Serseri Mayınlar filmlerinin yönetmeni ve senaristidir.